Antall sider: 216
Forlag: Viz Media

«One Piece 1» av Eiichiro Oda

Bokanmeldelsen er skrevet av Jakob, 11 år.

Hovedpersonen heter Monkey D. Luffy. Han går ut på eventyr med mannskapet sitt og prøver å finne den såkalte One Piece-skatten. Det første medlemmet til piraten Luffy var Zolo, som egentlig var en bounty hunter (en som dreper pirater for penger). Luffy imponerte han og ble med på reisen til One Piece-skatten. I volum 2 fant de en jente. Hun var egentlig en tyv og var ganske dyktig til det. Luffy imponerte henne og hun ble medlem av mannskapet. I bok 4 og møter de løgnhalsen Usopp, han var en bråk maker og en løgner. Men han elsket landsbyen sin. Luffy ble imponert og lot han bli medlem av mannskapet for motet hans. Dette forgår i farlige byer og trivelige landsbyer, skumle hav og i det farlige hav. Der de vil møte mange trusler og farer. De jobber sammen til å finne skatten One Piece, men det blir vanskelig siden det er andre farlige pirater med skumle krefter og mektige mannskap.

Hva synes Jakob om boken?

One Piece er en action og komedie bok/manga. Monkey D. Luffy var en liten gutt i en liten landsby. hans drøm var å bli kongen av piratene og møtte Red Hand Shanks. Med et uhell spiste han the gum gum Devils fruit og kunne strekke seg som gummi. Men han kunne ikke svømme siden han var har blitt til gummi. Det kan være dumt hvis man er pirat siden man seiler jo med skip på vann! Men det stopper ikke Luffy.

Jeg syntes at One Piece er bra fordi det er en manga. Manga-tegneserier er kult fordi det skiller seg fra de andre norske tegneserier pluss det er litt mer detaljert. Det som er negativt med One Piece er at det er på engelsk, så andre lesere synes kanskje det blir vanskelig å forstå.

Jeg anbefaler denne boka for folk som liker komedie og action. Dette er en av de beste mangaene jeg har lest.

Skrevet 22/3/2018